Home / Retouren

Retouren

Retouren

Hieronder vind u alle nodige informatie over het ruilen en retour sturen van producten.

Voor specifieke vragen over de retourprocedure of het herroepingsrecht kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Herroepingsrecht

Op alle artikelen die zijn aangekocht via de webshop is het herroepingsrecht van toepassing. Dit betekent dat u een afkoelingsperiode heeft van 14 dagen, ingaande op de dag van ontvangst van de bestelling.

Indien u niet tevreden bent met uw bestelling, heeft u de mogelijkheid om het bestelde product, zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen te ruilen of te retourneren. Het product kan enkel ongebruikt, onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking wordt geretourneerd.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij vergoeden alle betalingen van de klant, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de klant hem de herroeping meldt. Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mag wij wachten met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of tot de klant aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de klant heeft gebruikt, tenzij de klant instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de klant.

Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet geaccepteerd, ongeacht de reden van retour. Onterechte retourzendingen worden weer retour gestuurd waarbij u een factuur krijgt voor de verzendkosten. Indien u heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan onze levering, dan zijn wij niet genoodzaakt de bijkomende kosten aan u terug te betalen.

Producten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden naar onderstaand retouradres. Wij verzoeken u om bij de retourzending een kopie van de factuur mee te sturen, alsmede een ingevuld herroepingsformulier.

Nadat de producten retour zijn ontvangen en door ons zijn gecontroleerd, wordt in geval van retouren het aankoopbedrag binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending op uw bankrekening teruggestort. Indien het een ruiling betreft, dan wordt het vervangende product binnen 1 a 2 werkdagen naar u toegestuurd.

Indien u gebruik wilt maken van het recht op retour, dient u onderstaand herroepingsformulier te downloaden en ingevuld aan ons toe te sturen.

Download modelformulier voor herroeping

Retouradres:

GlijVoordelig.nl
Lange Hilleweg 70 A
3073 BR Rotterdam

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Telefoon: 084 – 430 0002
E-mail onze klantenservice

Klachtenafhandeling

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch willen wij u vriendelijk vragen om uw klacht aan onze klantenservice door te geven. Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Onderaan deze pagina vind u de correcte contactgegevens van onze klantenservice.

Onze medewerkers van de klantenservice zullen de klacht bekijken en naar ieders tevredenheid de klacht proberen op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail.

Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (GlijVoordelig.nl) bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).